Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vuk dlaku menja ali Britance nikada

Komentari (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 12 mart 2012 19:57
paja patak
Retko koristan tekst koji osvetljava one najtamnije i najgadnije strane sadašnje predizborne politike -prevrtače, obrtače - političke mućkaroše najniže vrste. Ali - još tragičnije od činjenice da oni postoje i "cvetaju" zalivani subsidijama raznih vrsta je neosporna činjenica da će za njih ipak glasati stotine hiljada ...... (da ne navedem pravu karakteristiku, znate već, zbog moderatora). To i jeste ono što baca u najdublju depresiju, uprkos kvalitetu ovog teksta.
Preporuke:
123
1
2 ponedeljak, 12 mart 2012 20:03
siniša
U suštini tekst je precizan i realan, ali nije problem ni u Vuku ni u Čedi. Čak ni u Tadiću.Mi što smo živeli i radili na Zapadu znamo da je u osnovi funkcionisanja Zapada strah, strah za egzistenciju i siromaštvo, mogućnost da se postane klošar i bez kuće i bez kola i bez ičega u momentu, jer sve počiva na kreditu i hipoteci. Taj duh egziatencijalnog straha se uvukao i u naš narod. Ljudi u svim firmama samo strepe od otpuštanja od gubitka sredstava za golu egzistenciju. Tako zastrašeni su spremni da budu i za Tadića i za Čedu i Vuka....Kaže se "harbar kao Grk". Kad bismo bili hrabri kao Grci odbacili strah, možda bi bilo i nade.
Preporuke:
125
2
3 ponedeljak, 12 mart 2012 20:06
.....
„Mladi čoveče, izvinite što Vas tako oslovljavam, jer Vam ne znam ni ime ni čin, zapamtite da su Englezi najgori narod na svetu. Šta mislite da oni nisu znali i odobravali ono što sam ja radio, pa su me posle, jednostavno, odbacili i ostavili na cedilu... Gori su i od Nemaca. Sa Nemcima bar znate na čemu ste, a sa Englezima nikada. Englezi su spremni svakog da iskoriste i prodaju, kada ocene da je to u njihovom interesu. Zapamtite, Englezi su najgori narod na svetu. U to ćete imati prilike da se uverite.“



SUROVA ISTINA
Preporuke:
127
1
4 ponedeljak, 12 mart 2012 20:18
Sa Brda
Volim kad autor svoj stav izlaže jasno i lako.
Moje čestitke Stefanu Dušaniću.
Preporuke:
97
2
5 ponedeljak, 12 mart 2012 20:23
Godo
Bravo za duhovit i zanimljiv tekst. Šteta što niste podsetili i na njegovu epizodu sa rukoljubljenjem "bloody" Madlenke odmah posle okupacije 2000. Napokon uvek sam se pitao odakle ovaj čovek održava onu vilu u kojoj živi sa svojom agilnom suprugom. .... E Srbijo među šljivama ... crvljivim.
Preporuke:
104
1
6 ponedeljak, 12 mart 2012 20:23
Marko Gay
Vuk Draskovic i Draza Mihailovic su velikani istorije, koji su se neumorno borili za interese Zapada, a na stetu Srba.

Obojica zasluzuju spomenike.

To sto su nasi preci pustili svog spijuna Drazu niz vodu i pristali da vlast u Jugoslaviji preuzme ruski spijun -- bio je ustupak Staljinu.

Ali brzo su uvideli svoju gresku i Titu uspesno pruzili pomoc da izvede Jugoslaviju iz socijalisticke zajednice drzava.
Preporuke:
17
63
7 ponedeljak, 12 mart 2012 21:02
paja patak dobio zadatak !
" Mi što smo živeli i radili na Zapadu znamo da je u osnovi funkcionisanja Zapada strah, strah za egzistenciju i siromaštvo, mogućnost da se postane klošar i bez kuće i bez kola i bez ičega u momentu, jer sve počiva na kreditu i hipoteci."pazi molim te tekst velikih srba sto rade na trulom zapadu , uzimaju samo devize ,voze strana kola, a ovde prosipaju patriotizam,.... ljudi se dele za dobre ili zle. da je jedna nacija zla... uuuuuu pa tu je potrebna visoka inteligencija ....a sa brda se stavovi vide lejasno i tesko , ha ,ha ha ," Bravo za duhovit i zanimljiv tekst. " A u Srbiji nije usla strana cizma jos od 41" *izuzev iznenadnog prelaska Rusa iz Sfora u Kfor" Samo reci na koju si vilu mislio da nije sa Zenevskog jezera ?
Preporuke:
2
81
8 ponedeljak, 12 mart 2012 21:42
jezivi
Dugo mi je da prepisujem početak teksta. Kada se pročita, koji zaključak sledi?

Drašković je uvek radio za nekog, a protiv svog naroda i države.

Nekad je bio i rusofil (u romanu nož). A i nož je pisao kada se uveliko spremala razgradnja Jugoslavije u cilju podgrijavanja mržnjr među njenim donekle izmirenim narodima.
Preporuke:
81
2
9 ponedeljak, 12 mart 2012 21:49
teodora
Spomenut je Nož...a kad će neko da napiše realističnu sagu o srpskim genocidima nad okolnim narodima? Ili to ovde ipak nikoga ne interesuje-zbog moralne nadmoćnosti...
Preporuke:
3
129
10 ponedeljak, 12 mart 2012 22:22
Dr Vasilije
1)"...U zemlji u kojoj su se pojmovi levice i desnice odavno izgubili u gustom smogu svekolike neodgovornosti i kompradorstva, više ne izgleda neobično ni kada se Čedomir Jovanović i Vuk Drašković pojave na istom zadatku...."
Levica i desnica u Srbiji?Možda sam pogrešno shvatio ali spomenuti ove dve osobe u tom kontekstu je za ukus i ovakve Srbije više nego sramotno i tužno.
2)"...Draža Mihailović je herojski ratovao za slobodu na istoj strani s našim vrlim zapadnim saveznicima iz oba svetska rata, Britancima i Amerikancima..."
Da, ratovao je sa njima protiv većeg zla ali i samo ali u interesu Srbije pravoslavne,slobodne,nezavisne .... to nije jasno samo .... izrodima (oprostite drugačije ih ne mogu nazvati).
Preporuke:
35
5
11 ponedeljak, 12 mart 2012 22:27
Dr Vasilije
3)Ako bi neki političar u uređenoj državi nastupio protiv legitimnih nacionalnih interesa, bio bi to okidač za sunovrat njegove političke karijere. Primeri Čedomira Jovanovića i Vuka Draškovića najočitije pokazuju da u Srbiji to nije slučaj. Ovim se potcrtava još jedan crnohumorni paradoks – obojica naime ubeđuju javnost kako izgaraju ne bi li priključili Srbiju probranom društvu uređenih država."
Vreme kada takve "spodobe" trebaju da nestanu sa političke scene je blizu ali ne treba zaboraviti da oni svojim sramnim postojanjem samo prikrivaju pravog domaćeg ....... i stranog plaćenika.(izaberite osobu i stranku i savest će vam sve reći).
Preporuke:
35
1
12 ponedeljak, 12 mart 2012 22:33
fristajlo
Ako bi neki političar u uređenoj državi nastupio protiv legitimnih nacionalnih interesa, bio bi to okidač za sunovrat njegove političke karijere. Primeri Čedomira Jovanovića i Vuka Draškovića najočitije pokazuju da u Srbiji to nije slučaj.
Ovo jeste tačno.
Sa druge strane- Srbi su narod koji ima granicu trpljenja, koja je često nepoznata, i skloni su da, kao pojedinci preduzmu korake kojia ispravljaju takve greške.
U Srbiji je (trenutno) isplativo biti izdajnik. No, isto tako to može biti i vrlo rizično...
Preporuke:
47
1
13 ponedeljak, 12 mart 2012 22:43
Beli Orao
Posmatramo li Vuka Draškovića kao potrošenog i kompromitovanog političara, čoveka kome nijedan Srbin više nije spreman da udeli svoj glas[6], on neće biti vredan pomena; ipak, ako učinimo napor i sagledamo ga isključivo kao paradigmu dugog destruktivnog delovanja i upornog opstajanja na srpskoj političkoj sceni, shvatićemo da promišljamo o bitnom fenomenu ovoga društva.

Stvarno lepo rečeno o čoveku koji je za 15 godina izgubio 15(petnaest) Kragujevaca.

P.S.

Posebna zahvalnost profesoru Živojinoviću na laganom uvođenju istine u srpski mozak i svest.
Preporuke:
56
1
14 ponedeljak, 12 mart 2012 22:45
Bluesman
Politička pojava Vuka svakako bi bila dobar materijal za jednu dobru humorističku dramu, da za sobom nije ostavljala žrtve. Od Gospića, preko beogradskog devetomartovskog haosa pa sve do ibarske magistrale. Zbog njegovog političkog licemreja uvek su stradali drugi. On je postajao sve mladji. i bogatiji. Na kraju je završio u društvu onih kojima je oduvek i pripadao. Čemu se, u poniženoj i osiromašenoj Srbiji, više skrivati? Kad se sada može otvoreno po džeparac u britansku ambasadu, letovati na Mikonosu u kući koja je vlasništvo britanse obaveštajne službe MI6. Ali dobro je znati da sam nekada davno, 9. marta, imao neprijatelja i ispred i iza sebe. Uživaj Vuče medju svojima. Samo ponekad, kad izadješ pred kamere, pomisli da te gledaju porodice Branivoja Milinovića i Nedeljka Kosovića...Oni nisu dočekali da te vide preobraćenog. Poslednje što su čuli bio je tvoj jurišni poklič, junačino. I ne plaši se. Mi Srbi, opraštali smo i gorima o tebe. Ostalo ti je još da ti Bog oprosti
Preporuke:
59
1
15 ponedeljak, 12 mart 2012 22:49
Radosav
Više me ne zanima ni Vuk, ni Draža, ni Tito, ni Tadić!
Preporuke:
32
8
16 ponedeljak, 12 mart 2012 22:56
Mirko Grbić, Banjaluka
Ni Frojd se ne bi snašao u ovom životnom kalamburu...!
Preporuke:
43
1
17 ponedeljak, 12 mart 2012 23:01
Politicki emigrant
Vuk je boravio pre nekoliko godina medju nama kaocetnik.Primili smo ga kao brata(mi naivni Srbi).Mada je posle toga dolazio nekoliko puta u Ameriku,nije se vise usudio da nas poseti.misli da bi mu preselo...Stari Ravnogorac
Preporuke:
53
1
18 ponedeljak, 12 mart 2012 23:37
Marko Gay
@ Bluesman

za sobom ostavljala žrtve. Od Gospića, preko beogradskog devetomartovskog haosa pa sve do ibarske magistrale. Zbog njegovog političkog licemreja uvek su stradali drugi.


Valjda su ti koji su poginuli ucestvovali u borbi iz svojih razloga, a ne zbog Vuka?

Nisu bili ovce i predskolska deca pa da rade sve sto im se kaze, tj sve sto im Vuk kaze.

Lakse je naravno kriviti Vuka nego posteno priznati da ste svojevoljno postupali, i vi kao i svi ostali.


Oni nisu dočekali da te vide preobraćenog.


O cemu govorite? Vuk se sve vreme borio i bori za slabljenje Srbije i sve sto je radio, ne samo on nego i njegovi saborci, bilo je efikasno i posluzilo je tom cilju.

Mi od Vuka (i ranije Draze Mihailovica) nismo imali vernijih ljudi medu Srbima. Zato obojica zasluzuju spomenik na Terazijama.
Preporuke:
8
44
19 ponedeljak, 12 mart 2012 23:46
Simo
U Srbiji je biračko tijelo baš čudno.Prosto je nevjerovatno da Čedo, Vuk, Čanak i t.d.dobiju od birača povjerenje koje im omogućuje da učestvuju u formiranju vlasti.Na žalost oni su dobrodošli koalicioni partneri DS.a.Tadić je izjavio da je prodram DS.a blizak LDP.u.A Čedo neće s njima.Kakvo poniženje.Ni Nikolić u tandemu sa Vučičem nisu sreća za srbiju.Ko jednom izda, opet će.Koštunicu su DS-ovci sahranili ubitačnom peopagandom, mada mu ni jedan iz DS.a nije ni do koljena.Britanci su kupili Karađorđeviće i odredili sudbinu Srbiji.Možda, kada bi se Srbija oslobodila političara iz Crne Gore i Hercegovine, da bi dobila povoljniju demokratsku sliku, ali kako to učiniti, kada oni teko lijepo pričaju, a veoma malo rade.
Preporuke:
43
3
20 utorak, 13 mart 2012 00:12
Turas
Adekvatna upotreba termina u klasifikaciji naših nazovi političara,pozicije i opozicije u"korisne idiote".Takođe i SVI srbski mediji koji ih slede moraju da ponesu ovaj epitet. Dušaniću čestitke na"osvetljivanju"konglomerata političarije u minulom veku Srbije.Mogu samo da dodam,osvr nuvši se na gsc Čerčila u opravdanost politike interesa u službi Nj.V.Elizabete.Na ši "političari"su takođe u službi Albiona,ali ne iz interesa svoje zemlje već ličnih.Elem,tu se krije epitet"korisni idioti"koji se provlače kroz SVE političke s isteme u prošlom veku,da je postala mental na deformacija nacije.Zašto nacije,zato što je ranodušna prema ovoj pojavi koja nije karakteristična za ni jedan državotvoran narod.Otuda i upiranje Engleza (ustav74te)da nestanemo kao narod.To upiranje se danas najviše primećuje.Ako ništa ne učinimo kao narod,"idioti" vidimo neće,gotovi smo.
Preporuke:
26
1
21 utorak, 13 mart 2012 00:23
seljak bezemljaš
Naveo bih ovde nešto što na prvi pogled izgleda nevažno.Početkom sedamdesetih godina dopala mi je u ruke tanka knjižica sa naslovom JA MALOGRAĐANIN.Autor vuk drašković ,tada nepoznat.U knjižici su kritikovani oni oblici ponašanja koji su tada smatrani malograđanskim.Knjižicu sam zapamtio po zapenušanom i divljačkom gnevu na sve koji remete samoupravne vrednosti i po veoma u tekstu izraženoj želji spomenutog da bude vlast.Mislim da se i pre četrdeset godina u petominutnom razgovoru moglo utvrditi da je za njega vlast droga.On je ostajao isti ali su u promenjljivim okolnostima efekti bili čas tragični,čas komični.Sa naglaskom na tragediju za sve nas.A on se zadovoljno smeje.
Preporuke:
44
0
22 utorak, 13 mart 2012 00:38
Jovan London
Odličan tekst uz jednu opasku: autor kao da je prespavao poslednjih (bar) 20 godina pa još uvek politički spektar deli na levicu i desnicu. Ta podela odavno ne postoji (što se i vidi čak i kod nas, a ovde u Engleskoj je na vlasti koalicija Konzervativaca i Liberala, znači krajnje levice i krajnje desnice). Jedina podela koja je ispravna je na globaliste i njihove protivnike!!!
Što se Draškovića tiče, on je valjda sad zatvorio krug: počeo kao komnistički činovnik kod Mike, a sad je isto samo kod Čede!!!
Preporuke:
32
0
23 utorak, 13 mart 2012 01:27
Biljana Nikolić
Isti je to okidač iracionalnog kao onaj što je u mraku Drugog svetskog rata brata okrenuo protiv brata. Nije li baš to tema svih tema?


Jeste, to je tema svih tema.

Druga tema svih tema je - mogu li se braća Srbi ponovo oko nečega okupiti, ako se ne mogu pomiriti?
Preporuke:
19
0
24 utorak, 13 mart 2012 02:15
Vlada Kanada
Zašto se "političarima" tipa Jovanović, Drašković, Čanak, Dinkić, Borko Stefanović, Tadić i žuta kompanija i soroševim buljucima ništa loše ne dešava, bez obzira što otvoreno rade protiv interesa Srba, već udobno žive u srpskom Beogradu? Čudno je stanje u kome se Srbi nalaze pa ovima gledaju kroz prste. Srbija je okupirana... Svaki okupator treba kapoe, kojih u Boegradu ima dosta, zbog posleratnog komunističkog naseljavanja brigadama najprimitivnih moralnih i intelektualnih nivoa. Njihov iver nije pao daleko od otetih stanova i dedinjskih vila. Ovi kvislinzi nikakvi izbori ne mogu da pomere iz vlasti. Oni nisu postavljeni da izgube. Njih može da počisti samo sveopšti narodni bunt. A za to je potreban još veći nivo gladi i besparice u Srbiji. Još uvek se dobro živi. Dijaspora šalje suviše para. Zato je narod još uvek miran.
Preporuke:
34
0
25 utorak, 13 mart 2012 07:05
peca
Srpski narod je dugo vremena žibeo u ružičastom matriksu zvanom Jugoslavija.Puče ružičasti balon,ostaše srbi ispranih mozgova.A sada se čudimo kako tako dugo neki članovi srpskog naroda bez srama,širih osuda,nesmetano rade protiv svoje nacije.Sve su to pripreme za ulazak u Eu matriks....a onda,nam valjda i ti isprani mozgovi neće više trebati.
Preporuke:
21
0
26 utorak, 13 mart 2012 08:09
Aleksandar
Ako bi neki političar u uređenoj državi nastupio protiv legitimnih nacionalnih interesa, bio bi to okidač za sunovrat njegove političke karijere.

Eh kad bi tako bilo. Perfidni Albion radi isto svuda i na mnogim mestima to prolazi. Npr. africke drzave su pune Draskovica i Jovanovica i Tadica koji odradjuju prljav posao za neoimperijalisticke interese svojih gazdi iz inostranstva. Uzmite npr. jednog Musavenija u Ugandi koji je sad izmislio jednog Konija lidera LRA koji 6 godina nije u severnoj Ugandi da ugodi Amerikancima da dodju u Ugandu (132 SAD specijalca), Centralnu africku republiku, Kongo i Sudan da kao jure Konija. A sve to se poklapa sa otkricem najveceg naftnog polja kojie se prostire kroz te drzave. Musaveni ce da gazdama utanaci kontrolu i eksploataciju tog prirodnog bogatstva sto naravno nije u interesu drzave i nacije ciji je predsednik. tako je i kod nas. nista posebno, kao sto vidite. Zivela Srbija banana republika puna izdajica!
Preporuke:
25
0
27 utorak, 13 mart 2012 08:10
DŽejmi Šej
@Vlada Kanada - zasto im se nista ne desava u srpskom Beogradu? Vec je ranije mnogo puta receno da je Beograd postao ustaski grad a ne srpski. Kada poredjate cinjenice: Beograd je isporucio Hagu 2 predsednika Srbije, ceo vojni vrh i nemali broj Srba. Sadasnji predsednik, vlada i skupstina skoro svakodnevno krse Ustav Srbije do veleizdaje. Da li je onda prethodna konstatacija o ustaskom gradu, istinita ili ne? I dalje je to moj rodni grad, isteracemo ustase odavde.
Preporuke:
36
1
28 utorak, 13 mart 2012 08:22
Vuk
U bilo kojoj pravnoj drzavi Vuk,Ceda,Canak,Dinkic a i BT i jos poneki bi do sada uveliko bili na odsluzenju dugogodisnje robije zbog izdaje nacionalnih interesa i jos kojecega ali ovo je Srbija pa takvi se nadmecu za vlast.
Boze, hoce li srpski narod ikada progledati?
Preporuke:
30
0
29 utorak, 13 mart 2012 09:19
Istok
Moja su ikustva s njima Englezima takva da ih mrzim iz dna duse.Svet ce se roditi kada oni budu baceni u iste muke na koje su druge pekli i hoce. General Draza je rekao istinu i zato i zbog toga Amerikancima i Englezima veliko ne. Okrenimo im ledja.Najvise ce ih povrediti ako se okrenemo Rusima. Staljin nije bio Rus. A Rusi su bili velike budale kao i mi i upali su u mrezu "komunista" povedenih od strane Jevreja koji si ziveli pod Anglosaksonacima i koji su ih obucili i nahuskali protivu Ruskog Carstvai. Englezi su preko ovih Jevreja iskoristili probleme koje je Ruska Carevina imala na pocetku 20 beka i srusili ga. Rusenje Ruskog Carstva je delo Engleza. Kakva tragedija Ruskog Naroda. Zato im je Bog poslao Putina. Neka ga Bog pozivi. On je izuzetan covek. To mu je priznao i Kisindzer , Jevrejin u americkoj politici. Jevrejski lobi u Americi je jak i vrlo bogat i samo gleda svoje novcane interese i kod toga ne misli mnogo o tragediji Jevrejskog naroda. Samo novac i ineresi.
Preporuke:
25
0
30 utorak, 13 mart 2012 09:23
Beli Orao
@Vlada Kanada. Zašto im gledaju kroz prste...Zato što možemo da gledamo jer su rastavljeni, a narod u nikako da dođe u glavu da ih sastavi.
Preporuke:
15
0
31 utorak, 13 mart 2012 09:34
Godo
@paja patak dobio zadatak !
vidim da sam te dobro potaknuo, očigledno da je izašla maca (vuk) na vratanca. Mala ti je vila, bolja bi bila na Ženevskom jezeru?!
Preporuke:
18
0
32 utorak, 13 mart 2012 09:49
Dag
Drašković je tipičan primer neukorenjenog identiteta kod Srba. To su ljudi koji lutaju od prilike do prilike, trbuhom za političkim kruhom. Preći put od nacionaliste do natovca, zaista je fascinantno.

Jovanović je primer urbanog identiteta koji je najčešće anacionalan i suštinski antinacionalan. Ovaj identitet se kod nas naročito neguje i održava, posebno u dominantnoj filmskoj subkulturi.

I za ruralni i za urbani antinacionalni profil zajednička je ideja da tamo negde postoji bolji i lepši život, za čije se reklamiranje, uz odgovarajuću dozu autošovinizma, i ovde može dobiti dovoljno novca ili izbeći kazna za prestupe. U svemu tome, zavisnička psihologija proteže se i na čarobni prah. Tako se potvrđuje "pravi" životni stil.
Preporuke:
28
0
33 utorak, 13 mart 2012 10:59
Kockasti
Vuk je zanimljiv političar. Često političari naprave zaokret za 180 stupnjeva i sami sebi skoče u usta. Vuk je davno prešao 360 stupnjeva, sada radi krugove.
Preporuke:
25
0
34 utorak, 13 mart 2012 11:22
komentar
U centar!
Solidan članak, hvala.
Preporuke:
15
0
35 utorak, 13 mart 2012 11:32
Lapovac
Osim usputnog navodnog "osvetljavanja lika i dela" Draže Mihajlovića, ostalo je u redu. Evo ja već više od 50 godina očekujem da pročitam neku realniju sliku o tom čoveku i četnicima uopšte. O crnom sam dosta slušao u detinjstvu i to od ljudi koji nisu bili komunisti (crne trojke i slično) a belo mi se nikako ne uklapa u događaje od kraja 41ve do 45te, ako je osim evidentnog antikomunizma bio i antifašista, kako se onda četnici nađoše zajedno u grotlu Slovenije i Austrije sa ustašama i nemcima. A Američke pilote su valjda spašavali i drugi a ne samo četnici Draže Mihajlovića. Uopšte, mislim da to vreme nije bilo za antikomunizam, jer je još proizvelo i jednu vrstu građanskog rata čije se reprekusije povlače do danas, a još su dosolile da ratovi iz 90tih budu još krvaviji i da čak suprotnoj strani daju i neki alibi. Pitanje je kako bi se sve kasnije odvijalp da je Draža bio mudriji i pristao na saradnju sa Titom.
Preporuke:
3
11
36 utorak, 13 mart 2012 12:01
Svetozar Dobrovski
O njemu ne vredi trošiti reči.
Preporuke:
9
0
37 utorak, 13 mart 2012 15:00
Jovan London
Za 'Lapovca'
Još uvek ne mogu da se načudim izrečenom u Vašem komentaru. Ako sam dobro razumeo, Vi sugerišete da je Broz ponudio saradnju Draži koji je ovaj odbio, a nije trebalo!!! Pa partizani nisu ništa drugo ni radili nego pripremali se za revolucionu promenu režima, antifašizam im je bio potpuno sporedan. To potvrđuju mnoge činjenice, od tajnih Brozovih sastanaka sa ustašama i Nemcima tokom rata, kao i činjenica da partizani NIKAD nisu ni pokušali da napadnu Jasenovac iako se zna da su u više navrata bili nadomak istog.
Preporuke:
13
2
38 utorak, 13 mart 2012 15:03
Kovač Jugović
Čestitke autoru! Pišite više ne bi li bar deo ovog oslepljenog naroda progledao.
Preporuke:
10
0
39 utorak, 13 mart 2012 15:10
Dragojlo B.
Čestitke i autoru i redakciji NSPM.
Preporuke:
9
0
40 utorak, 13 mart 2012 15:15
Je li to onaj
Koji posti tako što ceo dan ne jede ništa, a uveče jede sve, emso, mleko, sir...
Preporuke:
9
0
41 utorak, 13 mart 2012 15:48
Beli Orao
@Lapovac. Pokušaću bar malo da Vam našto kažem, a Vi kako izaberete. Dakle, s obzirom da čekate već više od 50 godina vidim da smo tu negde i da smo rasli i stasali na čitankama Petra Gudelja.
Nego da pređemo na stvar. Zamislite da ste samo predsednik MZ u Lapovu i da neko iz Varvarina ili Vam bliže Batočine, za koga čak i ne znate od kojih je, počne da pametuje kako u Lapovu treba da se radi, odnosno kad treba da se orezuje voće(ja ovako malo seljački, Radašinski). Šta bi mu rekli?
P.S.
To što smo plakali, a jesmo, to treba da priznamo i ja lično prizanjem, ali treba biti realan...Ako Mario ovo pročita evo nam 700 komentara.
Preporuke:
4
0
42 utorak, 13 mart 2012 17:46
Doktor
Vuk je rodom iz Medje, sela severno od Zrenjanina, a poreklom se deklarisao kao Hercegovac. Tokom rata u BiH 1992-1995 NIJEDNOM nije obisao Hercegovinu niti poslao ikakvu humanitarnu pomoc. Njegova zena Danica je dobila resenje o invalidskoj penziji 1989 ili '90, zbog lumboishijalgije, sto joj nije smetalo da policajce na demonstracijama udara kisobranom. Takvo resenje bi trebalo preispitati.
Preporuke:
9
0
43 utorak, 13 mart 2012 19:42
Mario Kalik
Priča o nekom trajnom i iskrenom istorijskom savezništvu, odnosno prijateljstvu, između Srbije i Britanije svakako je jedan mit. Ne znam odakle autoru ideja da je takav mit "ciljano podgrejavan u doba titoizma". Ali, jednako je mit i onaj o nekom trajnom i iskrenom neprijateljstvu Britanije prema Srbiji, koji nam autor ovde baca pred oči. On čini jednu logičku grešku. Ne može se istovremeno prihvatati Čerčilova misao da "ne postoje naši stalni prijatelji i naši stalni neprijatelji, postoje samo naši stalni interesi", a onda govoriti o stalnom neprijateljstvu Britanije prema Srbiji.

Da Britanija a priori ima interes protiv Srba i Srbije ne bi podržavala u početku Dražu, niti bi primila kraljevsku porodicu i vladu. Zato se postavlja pitanje zašto je Britanija pustila Dražu niz vodu, šta to nije odgovaralo njenim interesima u kasnijem Dražinom delovanju? Na to ključno pitanje autor ne odgovara, nego podmeće tezu o navodno duboko usađenom i nepromenljivom britanskom antisrpskom interesu.
Preporuke:
5
5
44 utorak, 13 mart 2012 19:44
Mario Kalik
Britanija je okrenula leđa Draži kada je videla da se ovaj bori ne protiv fašista, već protiv partizana, odnosno komunista. Sam autor kao bazično "opredeljenje generala Mihailovića" navodi "egzistencijalno laviranje između dvaju glavnih totalitarnih pokreta dvadesetog veka – nacizma i komunizma". U ovom stavu ima istine. U njemu se krije i tajna britanskog gubitka poverenja u Dražu koju autor naravno ne sme da izgovori. Naime, u svom "laviranju" između nacizma i komunizma, Draža je počeo više da naginje nacizmu, ne ideološki, već praktično, na osnovu objektivnog učinka svog delovanja. Nećemo navoditi primere saradnje četnika i fašističkog okupatora. Bitnije je da se u tom istorijskom trenutku, kada se za Britaniju i ostale saveznike, glavnina borbe vodila protiv fašista, Draža prema fašistima držao veoma pasivno, a prema partizanima veoma borbeno. Partizani su, suprotno, bili dosledniji i borbeniji antifašisti.
Preporuke:
3
9
45 utorak, 13 mart 2012 19:44
Mario Kalik
To je presudilo. Da je Draža bio jednako antifašista kao partizani, ne bi izgubio poverenje Britanije. Imao je svoju vladu u Londonu i druge početne prednosti. Ali, ni Srpski kulturni klub ni Vlada nisu mu mogli pomoći kada je težište borbe okrenuo protiv partizana, pa još sarađujući tu i tamo s fašistima. Sve ostalo su patetični moralistički mitovi o "nevinom" i "časnom" Srbinu koga izdaju "prljavi" i "zli" Britanci.

Autorovo poređenje Draže sa knezom Lazarom je sasvim neodrživo. Između kojih sila je to Lazar lavirao, na koje saveznike je čekao?! Ništa od svega toga. Odlučno se suprotstavio otomanskoj najezdi, kao što se kasnije partizani suprotstavljaju fašističkoj. Zato je poređenje između Lazara i Tita mnogo smislenije. I zato je Tito, a ne Draža, počeo da uživa sve veću popularnost među Srbima. Tadašnja ili današnja "Čičina široka popularnost" je autorov mit. A kako vreme odmiče, s obzirom na narodno iskustvo poslednjih 20-ak godina, Titova, a ne Dražina, popularnost je sve veća.
Preporuke:
4
9
46 utorak, 13 mart 2012 22:34
Beli Orao
@Mario Kalik. Poštovani mladi gospodine, lepo ste pisali ono o dosmanlijama. Sve same činjenice, ali ovde pišete kao da ste samnom sedeli u klupi, a ja sam to radio "kodža davno". Nije sve baš tako, ali desilo se kao što sam predvideo, a kako reče Drug Tito, predviđati znači i pobediti. Cunami je krenuo.
Ipak da ne bi došlo do nasedanja evro-azijske ploče
na američku pogledajte i drugu stranu medalje.


http://www.youtube.com/watch?v=hj0J97nEMw4&feature=youtube_gdata_player

P.S.

Bata Živojinović je jedan od mojih omiljenih glumaca, ipak ga nisam video u epopeji
"Marš na Drinu".
Preporuke:
4
0
47 utorak, 13 mart 2012 22:45
Lapovac
Ja samo izneh neke nedoumice, i ne samo moje a neki opet u krajnosti. I to naše stalno vrludanje i podele iz jedne krajnosti u drugu i izbegavanje da o svim istorijskim događanjima progovorimo što objektivnije i sa što više aspekata, samo nam doprinosi da ni oko čega ne možemo da postignemo nacionalni konsenzus, na veliko zadovoljstvo svih tih naših neprijatelja. Pa tako i neki zagriženi četnici pljuju Tita zbog Jugoslavije a zaboravljaju da je Jugoslavija stvorena uz veliki blagoslov kralja Aleksandra, a da je Tito još proširio. Ili neka Vuk objasni i sebi i nama, kako je to sada u Hagu greh broj 1 za Srbe pripadništvo četnicima (nošenje kokarde) i to po optužbama NATO država za čije društvo se on svesrdno zalaže i time pored države izdaje i četnički pokret.
Preporuke:
2
0
48 utorak, 13 mart 2012 23:03
seljak bezemljaš
Nisam sklon pretvrdim zaključcima ali moram da kažem da ne postoji primer da su nam Britanci bili naklonjen zadnjih 200.g.Čak se može reći da nema primera da nisu bili naši protivnici.
Preporuke:
6
0
49 utorak, 13 mart 2012 23:11
seljak bezemljaš
U tom periodu nastaje rusofobija koja postaje deo kolektivnog mentaliteta britanskog društva.Uzrok nastanka rusofobije je utakmica između dve imperije povodom Istočnog pitanja.
Preporuke:
8
0
50 utorak, 13 mart 2012 23:41
seljak bezemljaš
Pre 200.g u Britaniji je nastala rusofobija koja je postala deo britanskog nacionalnog mentaliteta.Uzrok za nastajanje rusofobije je utakmica ove dve imperije u Istočnom pitanju.Britanija se trudila da rusija ne iskoristi slabost iznemoglog Osmanskog carstva i izađe na Mediteran.I da tako pokupi nevidljive ključeve svetske moći.Engleski patriotizam hranjen je "impulsom za ekspanzijomizvan razuma".Karaktrristike fobije su da nova fobija cgpi sve tehnike stare i nastupa kao mutiran virus.Srbofobija je rukavac rusofobije.Pa naprimer u ratu 1876 u Britaniji nije bilo moguće pisati o zločinima nad Srbima.
Preporuke:
8
0
51 utorak, 13 mart 2012 23:44
Beli Orao
@Lapovac. Malo smo se približili.Upravo radi se o tome da ljudi ne razumeju suštinu stvari, a to je da je u Srbiju ubačeno jugoslovenstvo koje se i na Kralja zalepilo kao imela. Kralj je ustvari hteo da bude Gospodar, a biti gospodar je stalna potreba da se onom drugom dokaže da je iznad.Umesto da je likove ostavio tamo gde im je mesto, a to je stratište istorije on ih je prigrlio. Katastrofa po sopstveni narod.Kad se setio desio se Marselj. E, sad zamislite šta se dešava kada sluga dolazi za gospodara, a ako ćemo biti realni Slovenci i Hrvati su dolazili kod nas da kopaju, a nismo mi išli kod njih.Takođe su Angli i Sasi ovde bili kopači.Dakle poniziti gospodara, poniziti domaćina to je njihova večita opsesija.
P.S.
Uvek postoje dve strane medalje, nažalost kod nekih je ona ravna.
Preporuke:
2
0
52 sreda, 14 mart 2012 00:06
seljak bezemljaš
Isto i u drugom svetskom ratu.Do duše i komunisti sa radiostanicom u Moskvi(veljko vlahović)i Britanci su prikrivali pokolje Srba u NDH.u ratu devesetih koristila se ista propaganda kao u vreme rata 1976.g i vremenu Balkanskih ratova.Po nekad u slovo.Šta vam govore naslovi.KUPITI CRNU GORU TVRDOGLAVA DRSKOST SRBIJE SRAMNA SRPSKA INVAZIJA PRITISAK NA SRBIJU.Više o ovome Miloš Ković DIZRAELI I ISTOČNO PITANjE.Dragoljub Živojinović NEVOLjNI SAVEZNICI Milorad Ekmečić Srbofobija i antisemitizam.
Ovome treba dodati beskrupoloznost Britanaca u prevarama.Šta su oni uradili Poljacima i kako su to uradili 1945 mi smo i dobro prošli.
Preporuke:
3
0
53 sreda, 14 mart 2012 00:10
Peter RV
Uznemirila me je samo jedna fraza, u ovome ,za mene vrlo informativnom tekstu.
"Podsećamo se i kako je kralj Petar bio izmanipulisan i naposletku prinuđen da putem radija pozove pripadnike JVuO da se priključe Brozovoj revolucionarnoj gerili kao jedinoj regularnoj vojsci"
Prinudjen?
Dali se moze sav njegov grijeh i izdaja Mihaijovica sa njegovim borcima, strpat u jednu takvu bolicivu rijec?
Autor se ovdje otkriva kao- monarhista.
Preporuke:
3
1
54 sreda, 14 mart 2012 00:20
seljak bezemljaš
&ELI ORAO
Čovek uvek plače za sobom i nad sobom.To sam našao kod Andrića i nisam dugo razumeo.
Preporuke:
2
0
55 sreda, 14 mart 2012 00:30
Lapovac
Za Belog orla
A sad ćemo izgleda opet da se raziđemo. A kako bi se zvala ta država u kojoj bi živeli svi Srbi na Balkanu. Nije valjda EU, a još gore Beogradski pašaluk. I za to nam treba jedan od konsezusa da bi znali de ćeramo. Ovako isto ne valja.
Preporuke:
0
2
56 sreda, 14 mart 2012 00:49
Beli Orao
@Lapovac. Londonskim sporazumom ta država se zvala Srbija. Pročitajte. Činjenice su čudo. Imali smo goluba u ruci, a ne vrapca.
Preporuke:
7
1
57 sreda, 14 mart 2012 01:49
@Marko gej
Podićićemo spomenike u vašem Londonu kad ga oslobodimo.
Preporuke:
5
0
58 sreda, 14 mart 2012 09:45
Lapovac
Za Belog Orla
Eto opet se raziđosmo, ja pitah za sve Srbe a ne samo za Šumadince i Moravce. Zar je moguće da nas je baš briga za Srbe iz svih sada okolnih država i kvazidržava, da ih ne imenujem pojedinačno.
Preporuke:
1
4
59 sreda, 14 mart 2012 11:10
Mario Kalik
A što se tiče Draže i Vuka, teško da tu postoje tako nepremostive razlike između njih dvojice, kako bi autor želeo da predstavi. Njegov jedini argument za tako nešto je praktično samo to da su Britanci izdali Dražu, a Vuk im i dalje veruje. To ne znači da im Draža nije verovao. Onakvo razočaranje, onakav osećaj izdaje (bio taj osećaj racionalno opravdan ili ne), kakav je Draža ispoljio u svojoj zatvorskoj izjavi, može da ima samo onaj ko je nekome do tada duboko verovao, koji je njime bio očaran.

U tome je sličnost između Draže i Vuka sasvim upadljiva. Obojica se zaklinju u "Zapad", "demokratiju" itd. Obojica u tome vide spas od "totalitarizma", nekada nacističkog i komunističkog, danas ruskog. Obojica su sa tog Zapada obasuti pohvalama ili odlikovanjima. Draža dobija francuski Ratni krst, američku Legiju zasluga, a "Times" povodom njegove smrti izveštava: "Svet se trese iz temelja. Mihailović, časni rodoljub, pao je kao žrtva i mučenik pod noge pobednika komunističke invazije sa istoka".
Preporuke:
4
5
60 sreda, 14 mart 2012 11:10
Kron
Istina o Mihailoviću ne može biti potpuna bez uzimanja u obzir činjenice da je on bio zakleti oficir Kraljevine Jugoslavije koji se tako nije ponašao na terenu. Na terenu, ponašao se ne manje revolucionarno od konkurentske gerile, samo je umesto socijalističke revolucije imao program formiranja srpske države (nije to loš program, ali se tada nije mogao nikako podvući pod definiciju ministra vojnog u Vladi NjKV Petra Drugog). Dakle, Draža je pušten niz vodu kada se pokazalo da više nije koristan i kada je bilo jasno da će se posle rata opet formirati Jugoslavija. On to nije shvatio i napušten je od svih.
Preporuke:
0
0
61 sreda, 14 mart 2012 11:40
Mario Kalik
Antikomunizam je ono što povezuje Dražu i Vuka, odnosno njihova borba protiv onih koji su bili suparnici imperijalističkog Zapada činila je osnovu zapadne podrške njima upućene. U tom pogledu, svi su oni bili na istom zadatku. Draža je kasnije viđen kao "žrtva i mučenik komunističke invazije sa istoka", a Vuk kao "žrtva i mučenik neokomunističke, Miloševićeve vladavine". Vukovi urlici "Bando crvena" koji su mobilisali stotine hiljada ljudi, ne mogu se tek tako zaboraviti i podvući pod tepih.

Jedina razlika je što je Draža tokom rata izgubio britansku podršku jer se nije odlučno borio protiv fašista. Slično može da se desi i Vuku, ako Britanija nađe nekog podesnijeg za ostvarivanje njenog današnjeg interesa. Ne sumnjam da bi i Vuk tada grmeo na britansku izdaju. Prema tome, ovde uopšte nije odlučujuće da li je Britanija izneverila Dražu ili Vuka. Odlučujuće je što ova dvojica veruju Britaniji, veruju (imperijalističkom) Zapadu, sve karte jednostavno polažu na tu, jednu stranu sveta.
Preporuke:
2
6
62 sreda, 14 mart 2012 11:41
Mario Kalik
Titova razlika i prednost u tom pogledu je ogromna. Tito je bio čovek Kominterne. Ali, Tito se nije slepo držao samo te strane, bez obzira na okolnosti. Tito je bio racionalniji političar i državnik od Draže, i zato je uspeo da savlada mnoga iskušenja i teškoće tokom rata i posle rata. Iako čovek Kominterne, znao je i umeo da tu ideologiju ostavi po strani kada je istorijski trenutak zahtevao beskompromisnu borbu protiv fašizma kojoj ništa drugo ne sme da bude nadređeno. Približio se Britancima, ponudio im antifašističko savezništvo. Uostalom, neposrednija pomoć iz SSSR-a 1943-44. nije mogla da stigne, a nakon pada Italije zapadni savezici su Balkanu bili bliži. Prilike su zahtevale da se ideologija privremeno stavi u zagrade.

Draža za to nije bio sposoban. Držao se svoje proizapadne, antikomunističke ideologije ko pijan plota, ne mogavši da je podredi borbi protiv fašizma. O nekom njegovom mogućem zbližavanju sa SSSR-om da ne govorim. Ta zaslepljenost gurala ga je u neminovni poraz.
Preporuke:
5
5
63 sreda, 14 mart 2012 11:52
Mario Kalik
Ukratko rečeno, Tito je, za razliku od Draže, znao da u istoriji i politici ima samo stalnih interesa, a ne stalnih prijatelja ili neprijatelja. Stalan interes kojim se on vodio bila je slobodna i nezavisna Jugoslavija. Ta doslednost objašnjava njegovu prividnu nedoslednost na površnom istorijskom nivou. Borba protiv fašizma i nacističke okupacije, zbližavanje sa zapadnim saveznicima, saradnja sa Staljinom, raskid sa Staljinom, ponovo približavanje Zapadu, kritika zapadne kolonijalističke politike, stvaranje Pokreta nesvrstanih itd. itd. Jugoslavija nikada deo ovog ili onog bloka koji se bori za svetsku hegemoniju, i tome žrtvuje humanističke i socijalističke ideale.

Takva progresivna politika morala je da izazove divljenje i poštovanje svih svetskih sila i državnika onoga doba, čak i kada je ugrožavala njihove vlastite, partikularne interese. Drugačije se ne može objasniti činjenica da je Tito svuda bio rado priman. Na kraju su se svi okupili na njegovoj veličanstvenoj sahrani.
Preporuke:
3
5
64 sreda, 14 mart 2012 13:55
seljak bezemljaš
Da,da.Veličanstvena sahrana.A šta da rade oni koji se gade nad previše kiča i laži.
Krema slobodnog sveta došla na ispraćaj despota koji je gušio svaki pokušaj slobodnog mišljenja.Oni čiji su preci napisali Deklaraciju čoveka i građanina došli su da se poklone doživotnom predsedniku.Vođe svetskog proletarijata ronile su suze nad čovekom koji je komuniste slao u logor.Kraljevi su odali poštu čoveku koji je kralja ritnuo u blato...
To je Veliki svet.Licemerje i laž, spremnost na zlo Trebali smo to znati Ali odbijali smo da se suočimo sa slikom sveta.
Pa da znamo sa kim imamo posla.Valjda smo ih upoznali devedesetih.Zažaliće valjda jednom za našom glupavom prosrodušnošću.
Preporuke:
4
1
65 sreda, 14 mart 2012 14:01
mimi
to ko je Vuk Draskovic i njegov put treba poceti od lista Student ciji je on bio urednik i u kom je pisao.treba videti njegove natpise o crkvi iz tog vremena. bio je clan SNO i treba videti kako je to zavrsilo i s kime je osnovao novu stranku i kako je ta stranka zavrsila.Celog zivota je bio pisac (i to dobar) i los politicar.Inace cela istorija srpskog politickog zivota se svodi na isto - izdaje i ubustva.Samo je jedan vladar sa ovih prostora umro prirodnom smrcu. Sto se tice II sv rata nemojmo sad opet da pisemo istoriju po volji VB ili SAD ili Nemacke.Mozda bi trebali biti ponosni na ono sto su nasi pretci uradili posle II sv rata a sto su novokomponovani politicari rasturili i rasprodali. Nemogu da zaboravim na grafit iz vremena 90-tih *i bravar je bio bolji* mada sad ne znam ko nije bio bolji od ovih nasih likova sa politicke scene. Probaj sad da kazes nesto protiv njih pa vidi gde ces zavrsiti. Da li neko zna kako da se emigrira u zemlju iz drugog dnevnika RTS?
Preporuke:
3
0
66 sreda, 14 mart 2012 14:23
seljak bezemljaš
Objektivno gledano možemoda posmatramo samo koja strana u građanskom ratu 1941-1945.g.je više izdana.Oni koji nisu stradali u ratu stradali su u miru.Svakih otprilike pet godina u Srbiji je bila neka čistka.Sve je otišlo u prah i pepeo Od bratstva-jedinstva.. do industrije.Možda je vreme da se međusobno sažaljevaju. Dražinovac Dragan Aćimović u Johanesburgu je napisao pesmu
EPITAF ZA MOJE PALE DRUGOVE KOMUNISTE

ZALUTASMO MLADI SRCEM
DUŠE ČISTE,UZDIGNUTA ČELA
ZA IDEALE NEOSTVARLjIVE.
ZANOS BEŠE JAK
I KRATAK SAN
UNIŠTISMO NAJDRAŽE NAŠE
I NAS SAME
ZA KOGA?
ĐAVOLjI ŠEGRTI BESMO....
GREŠISMO PRAVDE RADI,
PRAVDE ŽEDNI.
PRAŠTAJTE.
Isti pesnik posvetio je jednu pesmu Britaniji.
BRITANIJO,ŠTO SI IZDALA SAVEZNIKA
BRINI ZA STAROST SVOJU
KAD SAMA OSTANEŠ NA OSTRVU
OSTRVLjENA NA SEBE SAMU
BEZ PRIJATELjA.
Preporuke:
2
0
67 sreda, 14 mart 2012 18:39
Mario Kalik
@ seljak bezemljaš

Da, da, sve sami pokvarenjaci. Svi izdadoše svoje poreklo i uverenja dolaskom na Titovu sahranu. Nije li malo pretenciozno da ovako nešto tvrdite? Zašto mislite da su vaši kriterijumi moralnosti nesumnjivo valjani i da tamo ničeg nije bilo do laži i licemerja? Da li je uopšte moguće da baš svi sa sahrane budu toliko mizerni, a da oni vaši, koji joj ne prisustvovaše, budu samim tim oličenje časti i poštenja?

despot koji je gušio svaki pokušaj slobodnog mišljenja


Kad je to "slobodno mišljenje" ponovo dobilo šansu, imali smo prilike da doživimo njegovu "progresivnost" i "kreativnost". Nacionalisti i šovinisti raznih boja, evroatlantski liberali i "demokrate", svi skupa su nas baš usrećili. Tito je zaista bio surovi diktator kad je gušio ove zdrave i napredne snage!

Oni čiji su preci napisali Deklaraciju čoveka i građanina došli su da se poklone doživotnom predsedniku


Istima nije smetao ni doživotni kralj, rado su ga primili kod sebe.
Preporuke:
1
1
68 sreda, 14 mart 2012 18:50
Mario Kalik
Vođe svetskog proletarijata ronile su suze nad čovekom koji je komuniste slao u logor


Da titoisti nisu poslali u logor staljiniste, staljinisti bi poslali u logor titoiste. A nešto ne verujem da bi staljinistički Goli otok bio humaniji. Staljiniste su uostalom, posle Staljinove smrti, sami Sovjeti eliminisali.

Kraljevi su odali poštu čoveku koji je kralja ritnuo u blato


Ne, nego su odali poštu čoveku koji je poštedeo kralja pogibije i omogućio mu da nastavi život ne u blatu, nego u zlatu. Da je Tito tražio izručenje kralja, kralj bi bio osuđen zbog veleizdaje i završio bi kao svi ostali izdajnici. Na toj toleranciji kraljevi su Titu bili zahvalni.
Preporuke:
1
3
69 sreda, 14 mart 2012 20:05
Beli Orao
Lapovac.http:
//hr.wikipedia.org/wiki/Londonski_ugovor


Toliko o tome. Mislim da je više od Šumadije i Pomoravlja.
Ovo Vam šaljem samo zbog Lapova.
Preporuke:
2
0
70 sreda, 14 mart 2012 23:08
seljak bezemljaš
&MARIO KALIK
Mislim da je važno da znate da vas lično cenim i poštujem.Što se komunista tiče mislim da treba da postoje i kao parlamentarna stranka ali nije dobro ako bi imali većinu.Nikako.
Što se vaših stavova tiče teško ili retko bi se složili.Vi mislite da je poklopac koji su komunisti stavili na naš nacionalni kazan a ja da bi to eksplodiralo i da je Tito bio živ.I da neidem dalje.
Dakle sahrana.Znam ja to naše siromaško busanje u prsa i kako nam je bilo drago.Znam ja tu našu dirljivu dečiju prostodušnost kada posmatramo " Veliki svet i njegove Vođe"Ali se nadam da smo progledali.Pa da pogledamo taj grupni portret sa mrtvim despotom sa ove distance.Sve fini časni ljudi.Sećam se kako su sankcijama uskraćivali lekove starim i bolesnim.O da je samo to.Valjda sada znamo da su spremni na licemerje,laž, prezir i zlo.I da smo to mogli videti i te 1981.
Uzgred i nevažno čini mi se da Francuzi nisu poslali visoku delegaciju.Na vlasti su bili degolisti.A kafana u Ivanjici zove se De GOL.
Preporuke:
2
0
71 sreda, 14 mart 2012 23:18
seljak bezemljaš
&BELI ORAO
Evo ti plus za trud oko Londonskog ugovora.Ako pročita stradaće i kralj i Pašić.
Preporuke:
2
0
72 četvrtak, 15 mart 2012 17:09
Mario Kalik
@ seljak bezemljaš

Pa dobro, ako vi mene lično cenite i poštujete, cenim i poštujem onda i ja vas. Tačno je da ćemo se teško složiti kad su ovakve stvari u pitanju. Zato i neću da komentarišem vaš poslednji odgovor.

Samo ću reći, povodom svih ovih polemika koje vi i drugi nacionalisti, antikomunisti, vodite sa mnom, da je žalosno i neprihvatljivo da se iskopavaju ratne sekire iz prošlosti dok svima nama koji se osećamo patriotama visi Damoklov mač u sadašnjosti. Ne vidim ikakav smisao tog projekta. Ja ga nisam započeo, samo sam počeo da reagujem kada sam video da se ta hajka otela kontroli.

To što ćete današnje kvislinge nazvati "komunistima" ili "titoistima" ni za pedalj neće pomoći u njihovom slabljenju i svrgavanju. Samo će od vas odbiti one koji još uvek imaju simpatije za Tita i komunizam, a gubitnici su vladajućih procesa nacionalne i socijalne razgradnje zemlje. Zato mi se čini da je sve to što radite samo slepi revanšizam koji slabi patriotski front, koji je kontraproduktivan.
Preporuke:
0
1
73 četvrtak, 15 mart 2012 17:25
Peter RV
Vrlo je tesko napravit diskusiju, o bilo cemu sa Mariom Kalikom, kad u njegovom recniku dominiraju samo dvije kategorije - fasizam i anti-fasizam. Englezi nijesu odbacili Drazu jer se nije borio protiv fasizma, nego sto je ocigledno gubio bitku protiv daleko bolje organizovanog Tita, koga su Englezi jasno vidjeli kao pobjednika. Pomogli su pobjednika zbog sirenja uticaja u Jugoslaviji i odbacili gubitnika. To su uradili brutalno sa izrucenjem desetina hiljada gubitnika- Titu na ubistvene orgije. Englezi se nijesu borili protiv fasizma, nego protiv njemacke supremacije na kontinentu. 'Borba protiv fasizma' je bio samo jedan od najuspjesnijih slogana komunista, korisna klasifikacija za iztrebljenje politickih protivnika. Komunisticka borba protiv fasizma se sastojala uglavnom u docepavanju 'narodne' vlasti, t.j. 'dala je druga Tita za marsala' i malo sto drugo. Marsal je zivjeo vrlo udobno kao svaki vulgarni diktator - poslije smrti smjesten je bio u 'kucu cveca'.
Preporuke:
2
1
74 četvrtak, 15 mart 2012 18:53
seljak bezemljaš
Mario KalikTo što nisam komunista ne mora da znači da sam antikomunista.Zašto kritiku ne shvatite kao potrebu da se oceni i praksa i teorija komunističkog pokreta.To pre nije bilo moguće.Nije valjda sve stalo u onih prebrojao sam pet strana gde se Lešek Kolakovski bavi jugoslovenskim komunistima.(GLAVNI TOKOVI MARKSIZMA BIGZ 1985.G.)Kritički pristup mnogo bi značio i za vaš veoma razuman predlog o zajedničkom nastupu. Vi kažete nacinalisti.Slovenački komunisti su nam ojasnili da je nacionalno osećanje plemenito osećanje.Što je Srbe zbunilo. Koliko ja znam to osećanje neguju svi narodi Evrope. Veliki su odradili svoje poslove i bezbrižno gledaju kako beznačajne grupe po salonima ismevaju nacionalni osećaj. To nije razlog da mi gledamo tuđa posla i tuđe interese.Boriti se protiv svog a u ime tuđeg i to konkurentskog nacionalizma.Naši liberali,mondijalisti,Nvo,i ko će to nabrojati rade to bolje nego nekada srpski komunisti.Nazivati ih komunistima nije sretno rešenje ali se odomaćilo.
Preporuke:
2
0
75 četvrtak, 15 mart 2012 22:00
seljak bezemljaš
&PETER RV
He zamerite ako što bih na ovo što ste rekli dodam i čudesnu igru geopolitike.Poljaci su imali organizovan pokret otpora.Imali su krajem 1939.g.50.000. vojnika koji su se iz Poljske prebacili u Brutaniju i borili pod britanskom komandom.Britanci su ih 1945.g odveli u Moskvu da tamo saznaju od Čeličnog koliko vredi saveznik Britanije.Ne bih da umanjim patriotizam Francuza.
Ali oni kriju kao zmija noge brojčanu veličinu i snagu svog pokreta otpora.U pokretu otpora najveću ulogu igrala je Komunistička partija Francuske.U eseju SRBOFOBIJA I ANTISEMITIZAM Milorad Ekmečić navodi da se 1943.g.u antiboljševičku legiju prijavilo 120.000.Francuza pored 12.000.u redovne nemačke formacije.A da je 1944.g.četiri miliona francuskih radnika radilo za ratnu nemačku ekonomiju.To je 37% radno aktivnog stanovništa.
A oni su pobednici.Prisustvovali su potpisivanju nemačke kapitulacije.Imali su i svoju okupacionu zonu.
Preporuke:
4
0
76 petak, 16 mart 2012 01:06
Mario Kalik
Kako niste antikomunista? Pa vaša kritika komunističke prakse nije komunistička kritika, kakvih je bilo. To samo znači da je antikomunistička. Trećeg nema. Sve što kod vas ima veze s komunizmom obojeno je u crno.

To potvrđuje i ovaj vaš odgovor. Kažete da su se srpski komunisti borili protiv srpskog u ime hrvatskog nacionalizma. To je notorno iskrivljavanje. To nisu radili ni srpski komunisti pre Miloševića, a kamoli Milošević koji je valjda bio patriota. Ili po vama nije? Ja uporno govorim da je on kao srpski komunista ojačao Srbiju. Vi to ignorišete jer vam ne odgovara. To se ne uklapa u vaš ideološki a priori. Kako može komunista biti patiota?! Kada kažem vi, ne mislim samo na vas lično, nego na sve nacionaliste antikomuniste.

Uopšte, izjednačavati komunizam sa antisrpstvom je strahovito problematično. Iz toga ispada suštinski identitet komunizma koji se vrti oko klasnog pitanja. A ako je komunizam prosto antisrpski projekat, u čemu se onda razlikuje od ostalih takvih projekata?
Preporuke:
0
3
77 petak, 16 mart 2012 01:20
Mario Kalik
Po vama razlike nema. Masoni, ustaše, Britanci, Austrougari, Nemci, Albanci, komunisti, sve je to isto, sve je to antisrpsko. U ovakvoj prostoj i zbrkanoj svesti zaista umiru svaka logika i iskustvo. Ja se takvih sirovih i banalnih uprošćavanja ježim i gnušam.

Šta reći o vašem, makar nevoljnom, pristajanju na to da se liberalni mondijalisti nazivaju komunistima jer se takvo identifikovanje "odomaćilo". Gde se odomaćilo? Pa upravo na nacionalističkim javnim servisima. Zamislite sad da ja vas nacionaliste nazovem fašistima jer se to "odomaćilo" na drugosrbijanskim servisima. Kako biste se osećali?

Vi kažete da kritika komunizma "pre nije bila moguća". Da neko ne zna da je danas 2012. godina pomislio bi na osnovu ove vaše tvrdnje da je 1982. ili 1992. Pa već 30, ili svakako 20 godina se naveliko kritikuje komunizam, sa svih strana, i iz svih oružja, to je prosto dominantno u javnom prostoru, a vi govorite kao da živimo u vreme komunizma kada se budi i treba da se budi njegova kritika?!
Preporuke:
0
3
78 petak, 16 mart 2012 01:34
Mario Kalik
Navodite sami knjigu u kojoj se kritikuje jugoslovenski komunizam a koja je objavljena još 1985. i to kod nas. Koliko je takvih knjiga bilo pre i posle toga. A ispada da smo po vama još uvek uskraćeni za kritiku komunizma?!

Ne, poštovani, mi smo odavno uskraćeni za kritiku kritike komunizma, za iole ozbiljniju i artikulisaniju afirmaciju komunističke ideje i prakse, za tekstove i studije u kojima se o komunizmu kaže bar nešto pozitivno. Ja se sa takve margine oglašavam i pokušavam da bar malo vratim klatno u ravnotežu, klatno koje je potpuno otišlo udesno, u neoliberalnu ili nacionalističku devijaciju koje su jednako neprijateljske prema nekim bazičnim komunističkim idejama.

Nacionalni osećaj je jedno, a nacionalizam je drugo. Ovo prvo ima svaki patriota, ali nije svaki patriota nacionalista. Jer, nacionalista je potpuno hladan i nezainteresovan za nacionalni osećaj drugog, on ga ne razume. U višenacionalnoj zajednici kakva je naša to je krajnje problematično, i može da bude pogubno.
Preporuke:
0
3
79 petak, 16 mart 2012 13:21
seljak bezemljaš
&Mario Kalik
Baš je teško sa vama.Isključivi ste.Optužujete i prišivate i ono što nije rečeno.Ako bih ja napisao da ozbiljni istoričari upoređuju delove programa Musolinijeve Republike Salo sa samoupravnim socijalizmom vi bi ste tvrdili da ja izjednačavam komuniste i fašiste.Što meni ne pada na pamet.Dali sam ja staljinista ako upućujem na knjigu najboljeg Staljinovog biografa Isaka Dojčera u kojoj on eksplicitno iznosi dobre strane Staljinove vladavine i kaže da će one nadživeti loše strane.
Napadate ad hominem na čoveka.Da li ja treba da se pravdam da su moji i prijateljski i porodični odnosi višenacionalni.I da se ja za vreme ručka sa članovima porodice i prijateljima ne bodem viljuškama.Ali da ostavimo to.
Zašto vama smeta moje mišljenje da su posle pada Sime Markovića KP preuzeli nacionalisti brojčano manjih nacija računajući i one koji su kasnili sa formiranjem
nacionalnih identiteta i pokreta(potrebno je 30%pismenih i drugi uslovi)Nastavak u kome dobijate šah-mat.
Preporuke:
4
0
80 petak, 16 mart 2012 13:52
seljak bezemljaš
Preuzeli su uhodanu priču o velikosrpskoj hegemoniji.Pelcer presadili srpskim komunistima da bi ostvarili svoje nacionalne ciljeve uz pomoć Srba i često protiv interesa srpskog naroda.Spolja crveni iznutra kako vi kažete crni.A ja sam crn zato što primetim da umalo nismo izginuli zbog Trsta a za KiM NISMO NI PITALI.Što je trojednica (Hrvatska,Slavonija,Dalmacija)postala jedna država a Srbija trojednica.Nije meni krivo što su drugi ostvarili svoje ciljeve.Ali gde smo mi u toj priči.Crn sam što su mi najbliži interesi moga roda.Alber Kami je išao dalje.On je tvrdio da mu je između majke(Francuske)i istine bliža majka.Što može Francuz Kami zabranjeno je Srbinu seljaku.Idite u Nikšić i objasnite profesorima sroskog jezika da njihove nevolje nisu i plod višedecenijske igre komunista sa crnogorskom nacijom.
u nastavku kako ste sami sebe matirali
Preporuke:
4
0
81 petak, 16 mart 2012 14:08
seljak bezemljaš
A sada da vidite kako ste sami sebe matirali. Vi ste spomenuli Slobodana Miloševića.Slažem se sa vama. Imao sam čast i priliku da razgovaram sa njim.Između ostalog rekao mi je"Da je kralj Aleksandar izdavao srpske interese na većem nivou nego Petar Stambolić".Složio sam se.A radi se o veoma značajnom srpskom komunisti i funkcioneru.Ja sam se lako složio ali kako će te vi složiti sve što ste napisali.Meni to izgleda nemoguće.Nečega se morate odreći.Sretno.

P.S.
Nemojte me tražiti među političarima.Ja sam običan,skroman čovek.
Preporuke:
3
0
82 petak, 16 mart 2012 16:52
Beli Orao
%&seljak bezemljaš.Prijatelju baš ti ide ovo prolećno oranje, ipak oladi malo traktor i zasviraj frulicu. Nije loše. Zbog sebe, a posle nastavi dalje. Daće Bog da se upoznama.
Preporuke:
2
0
83 subota, 17 mart 2012 18:03
Al@Mario Kalik
Da nema Vas i B.Prpe, ne bi ni bilo estradne istorije u nas.
Rusi vas tendenciozno prisivanje saradnje Ravnogoraca s fasistima!Kao da ste pravo iz Vatikana stigli.
Ne,partizani su imali detant s NDH i Nemcima.Tako su i uspeli da odrze lazne AVNO- e.Ustase,balije,muslimani su cinili jedinstvenu fasisticku kliku.
Za TitU do 1945. niko u Srbiji cuo nije.
Rusi su ga doveli.
Niko njega nista nije pitao.Jos su zivi prevpodioci i mogu da posvedoce.
Rusi su podelili interesne zone s Cercilom.Mi smo potpali pod Istok.
Cela filozofija.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner